• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
20

صورتجلسه شورای اجرایی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران مورخ ۱۳۹۹/۰۵/۰۲

  • کد خبر : 29127
  • ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۷
صورتجلسه شورای اجرایی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران مورخ ۱۳۹۹/۰۵/۰۲

پیرو دعوت قبلی، نشست شورای اجرایی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران ـ اسکودا ـ در تاریخ ۱۳۹۹/۰۵/۰۲ ساعت ۹ صبح به صورت ویدئو کنفرانس، به میزبانی اتحادیه برگزار و نسبت به دستور جلسه اعلامی به شرح زیر بحث و تصمیم گیری شد:

۱ـ گزارش امور جاری
۱-۱) در ابتدا آقای مرتضی شهبازی‌نیا گزارشی در خصوص اقدامات انجام شده در شورای رقابت و موضوع تغییر کاربری دفاتر وکالت و اقدامات انجام شده در راستای تنظیم سند چشم‌انداز کانون‌های وکلای دادگستری ایران ارائه کرده همچنین در خصوص مشکلات مراحل اجرایی اتوماسیون اداری کانون ها مطالبی را بیان نمودند.
سپس آقای محمدرضا علیزاده ثابت مشاور انفورماتیک اتحادیه ضمن ارائه گزارشی از روند مراحل اجرایی اتوماسیون اداری کانون‌ها، با تبیین مشکلات مراحل اجرایی، درخواست همکاری کانون‌ها برای رفع ایرادات موجود و پیشرفت سریع‌تر کار را داشتند.
در ادامه خانم انوشه لبافیان طوسی مسئول کارگروه ترجمه اسناد چشم‌انداز کانون‌ها در کشورهای مختلف گزارشی از اقدامات این گروه را ارائه و شرح کاملی از اقدامات انجام شده در راستای ترجمه اسناد چشم انداز کانون های مختلف و تحلیل اسناد ترجمه شده در راستای بهره‌بری برای تنظیم سند چشم‌انداز کانون‌های وکلا بیان داشتند.

۱-۲) رئیس اتحادیه گزارش کاملی از موضوع شناسه ملی کانون‌ها ارائه و با توجه به آخرین توافقات انجام شده با اداره ثبت پیرو مصوبه هیأت دولت در خصوص شناسه ملی کانون‌ها مبنی بر ایجاد صفحه شخصی برای اتحادیه جهت ثبت شناسه ملی کانون‌ها درخواست نمود کانون‌ها نسبت به ارائه پاسخ نامه شماره ۱۲۵ ص ۹۹ ـ ۱۳۹۹/۰۴/۰۲ تسریع نمایند.

۲ـ بحث و بررسی در مورد آئین‌نامه اجرایی لایحه استقلال کانون‌های وکلای دادگستری
آقای مرتضی شهبازی‌نیا رئیس اتحادیه، گزارش کاملی از آخرین وضعیت آئین‌نامه اجرایی لایحه استقلال کانون‌های وکلای دادگستری در قوه قضائیه ارائه و خواستار تلاش تمامی کانون‌ها و استفاده از ظرفیت‌های کانون‌های استانی در این راستا شدند. نمایندگان شورای اجرایی با طرح نظرات کانون‌های خود بر آمادگی کانون‌های وکلا در همکاری با اتحادیه تأکید کردند.

۳ـ اصلاحات پیشنهادی اساسنامه
پیشنهادات اصلاحی کارگروه اصلاح اساسنامه که قبلا درشورای اجرایی مهر ماه سال ۱۳۹۷ تصویب و در سی و یکمین مجمع عمومی در شهر تبریز مطرح اما از دستور خارج شده بود مجدا مطرح و با اکثریت آراء تصویب و مقرر شد اصلاحات مذکور به اولین مجمع عمومی آتی پیشنهاد شود.

۴ـ پیشنهادات کانون‌های ایلام، البرز و قزوین راجع به انتخابات هیأت مدیره کانون‌ها
پس از بحث و بررسی پیشنهادات مطرح شده، با اتفاق آراء مقرر شد کارگروهی با انتخاب هیأت رئیسه اتحادیه جهت بررسی آسیب‌شناسی انتخابات کانون‌ها تشکیل شود.

۵ـ نامه کانون وکلای دادگستری گیلان راجع به ماده ۲۲ آئین‌نامه تعرفه حق‌الوکاله
پس از بحث و بررسی موضوع با اتفاق آراء مصوب شد کارگروهی شامل آقایان علیرضا امانی، شهرام محقق، عبدالوهاب شهبازی، قاسم کمیلی، سید مهدی حجتی، و حسین عسگری راد و خانم انوشه لبافیان با مسئولیت آقای کمیلی ظرف یک ماه نسبت به تنظیم دستورالعمل مشترک برای ماده ۲۲ آئین‌نامه تعرفه حق‌الوکاله اقدام تا در شورای اجرایی آتی مطرح گردد.

۶ـ انتخابات کمیسیون ورزش و بین‌الملل
از دستور کار خارج و به شورای اجرایی حضوری موکول شد.

۷ـ سایر مواردی که کانون های وکلای دادگستری پیشنهاد نمایند.
۷-۱) با توضیح رئیس اتحادیه آقای مرتضی شهبازی‌نیا در خصوص مشکلات مالی اتحاده و کمبود منابع مالی با توجه به شرایط ایجاد شده مالی در کشور پیشنهاد تشکیل کارگروه بررسی راه‌کارهای تأمین منابع مالی اتحادیه با اتفاق آراء تصویب و آقایان هومان پارسا، علیرضا امانی، علی اسداله‌پور کریمی، قادر شیری، پرویز صفری، احمد یوسف‌زاده، احمدسعید شیخی و امیرحسین سجادیه به عنوان اعضاء این کارگروه انتخاب شدند. مسئولیت کارگروه به عهده آقای علی اسداله‌پور کریمی قرار گرفت.
۷-۲) در خصوص پیشنهاد کانون وکلای دادگستری مازندران مبنی بر اتخاذ رویه یکسان برای برگزاری اختبار کارآموزان با توجه به شیوع ویروس کرونا بحث و بررسی و مقرر شد تصمیم گیری در خصوص موضوع بر اساس ظرفیت‌های هر کانون در اختیار کانون‌ها باشد.
۷-۳) پیرو مکاتبات پیشین اتحادیه در خصوص تغییر کاربری دفاتر وکلا، به اتفاق آراء مقرر شد تمامی کانون‌های وکلا در خصوص موضوع با مراجع ذیربط مکاتبه نمایند.

جلسه در ساعت ۱۴:۰۰ با قرائت فاتحه برای شادی روح والدین آقای احمدسعید شیخی نماینده کانون وکلای کردستان در شورای اجرایی و مادر آقای علی زارع مهرجردی رئیس کانون وکلای یزد به پایان رسید.

کانون‌های غائب: مرکز، خوزستان، کرمانشاه (به دلیل مشکل اینترنت)

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=29127
  • 1711 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای صورتجلسه شورای اجرایی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران مورخ ۱۳۹۹/۰۵/۰۲ بسته هستند

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0

دیدگاهها بسته است.

تماس باما