• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
8

اسفنانی آخرین وضعیت آیین دادرسی جدید را تشریح کرد : احتمال اجرا نشدن قانون دادرسی از تیرماه/ درخواست اجرای اصل ۸۵ برای تسریع در روند تصویب

  • کد خبر : 25250
  • ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱

خبرگزاری میزان: سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاحیه  قانون آیین دادرسی کیفری چنانچه در صحن علنی مجلس مطرح شود، اجرای آن از ابتدای تیرماه سال جاری امکان‍پذیر نخواهد بود، به همین خاطر درخواست اجرای اصل ۸۵ شده تا با دریافت مجوز، پس از طرح در کمیسیون به صورت مستقیم جهت تائید […]

خبرگزاری میزان: سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاحیه  قانون آیین دادرسی کیفری چنانچه در صحن علنی مجلس مطرح شود، اجرای آن از ابتدای تیرماه سال جاری امکان‍پذیر نخواهد بود، به همین خاطر درخواست اجرای اصل ۸۵ شده تا با دریافت مجوز، پس از طرح در کمیسیون به صورت مستقیم جهت تائید به شورای نگهبان ارسال شود.

محمدعلی اسفنانی سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوق و قضا خبرگزاری میزان در خصوص اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خاطر نشان کرد: این قانون در کمیسیون حقوقی و قضایی به تصویب رسیده است و به زودی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی در پاسخ به این سئوال که این طرح چه زمانی در صحن علنی مجلس بررسی می‌شود، گفت: اصلاح این قانون در دستورکار این هفته مجلس قرار دارد و چنانچه در این مدت مورد بررسی قرار نگیرد، در هفته آینده به آن پرداخته خواهد شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص آخرین وضعیت بررسی قانون آئین دادرسی کیفری اظهار کرد: براساس مصوبه، این قانون از ابتدای تیرماه سال جاری باید اجرایی می‌شد اما اشکالاتی بر این قانون وارد بود که ضرورت تغییرات وجود داشت.

اسفنانی در ادامه افزود: اصلاحیه این قانون چنانچه در صحن علنی مجلس مطرح شود، اجرای آن از ابتدای تیرماه سال جاری امکان‍پذیر نخواهد بود، به همین خاطر درخواست اجرای اصل ۸۵ شده تا با دریافت مجوز، پس از طرح در کمیسیون به صورت مستقیم جهت تائید به شورای نگهبان ارسال شود.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در پایان بیان داشت: قانون آئین دادرسی کیفری نیازمند اصلاح بود و بر همین اساس ۴۰ ماده این قانون مورد بازنگری قرار گرفت و به حتم تصویب نهایی این قانون مزایای بسیاری به همراه خواهد داشت.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=25250
  • 1402 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای اسفنانی آخرین وضعیت آیین دادرسی جدید را تشریح کرد : احتمال اجرا نشدن قانون دادرسی از تیرماه/ درخواست اجرای اصل ۸۵ برای تسریع در روند تصویب بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0

دیدگاهها بسته است.

تماس باما