• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
10

اصلاحیه مواد ۴۸، ۵۰، ۱۱۱ آیین دادرسی کار

  • کد خبر : 25193
  • ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰:۴۴

جناب آقای جاسبی مدیرعامل محترم روزنامه رسمی کشور به پیوست یک نسخه از متن اصلاحی مواد (۴۸)، (۵۰) و (۱۱۱) «آیین نامه دادرسی کار» (آیین دادرسی مربوط به مراجع حل اختلاف کار موضوع ماده ۱۵۷ قانون کار جمهوری اسلامی ایران مصوب ۲۹/۸/۱۳۶۹ مجمع تشخیص مصلحت نظام) که به استناد ماده ۱۶۴ قانون کار، در تاریخ […]

جناب آقای جاسبی

مدیرعامل محترم روزنامه رسمی کشور
به پیوست یک نسخه از متن اصلاحی مواد (۴۸)، (۵۰) و (۱۱۱) «آیین نامه دادرسی کار» (آیین دادرسی مربوط به مراجع حل اختلاف کار موضوع ماده ۱۵۷ قانون کار جمهوری اسلامی ایران مصوب ۲۹/۸/۱۳۶۹ مجمع تشخیص مصلحت نظام) که به استناد ماده ۱۶۴ قانون کار، در تاریخ ۳/۹/۱۳۹۳ توسط شورای عالی کار تهیه و پیشنهاد شده و در تاریخ ۵/۱۱/۱۳۹۳ به تصویب رسیده است، جهت انتشار ارسال می گردد.
خواهشمند است دستور فرمایید نسبت به درج در روزنامه رسمی کشور اقدام نمایند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ـ علی ربیعی

اصلاحیه مواد ۴۸، ۵۰، ۱۱۱ آیین دادرسی کار (آیین دادرسی مربوط به مراجع حل اختلافات کار موضوع ماده ۱۵۷ قانون کار)

به استناد ماده ۱۶۴ قانون کار جمهوری اسلامی ایران مصوب ۲۹/۸/۱۳۶۹ مجمع تشخیص مصلحت نظام و بنا به پیشنهاد مورخ ۳/۹/۱۳۹۳ شورای عالی کار، «مواد ۴۸، ۵۰ و ۱۱۱ آیین دادرسی کار» موضوع مقرره شماره ۶۰۰۵۸ مورخ ۱۵/۴/۱۳۹۲ منتشره در روزنامه رسمی کشور، به شرح زیر اصلاح و تصویب شد.
ماده ۴۸ـ چنانچه خواهان نتواند نشانی خوانده را معین نماید یا در مورد ماده ۴۷ این آیین نامه پس از اخطار رفع نقص، از تعیین نشانی اعلام ناتوانی کند، بنا بر درخواست خواهان و دستور مرجع حل اختلاف، مفاد دادخواست یک نوبت در یکی از روزنامه های کثیرالانتشار به هزینه خواهان آگهی خواهد شد. تاریخ انتشار آگهی تا جلسه رسیدگی نباید کمتر از یک ماه باشد.
دستورالعمل اجرایی این ماده به پیشنهاد شورای عالی کار به تصویب معاون روابط کار خواهد رسید.
ماده ۵۰ـ ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی می توانند به جای استفاده از مأمور ابلاغ، از طریق پست، اوراق دعوا را ابلاغ نمایند.
دستورالعمل اجرایی این ماده به پیشنهاد شورای عالی کار به تصویب معاون روابط کار خواهد رسید.
ماده ۱۱۱ـ در صورت صدور حکم بازگشت به کار از طرف هیأت حل اختلاف، چنانچه کارگر بخواهد از حق مقرر در تبصره ماده ۱۶۵ قانون کار استفاده نماید؛ باید ظرف مدت یک هفته از تاریخ ابلاغ رأی، دادخواست خود را تقدیم هیأت تشخیص کند. رسیدگی به دعوای مذکور در هیأت تشخیص خارج از نوبت خواهدبود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ـ علی ربیعی

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=25193
  • 1430 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای اصلاحیه مواد ۴۸، ۵۰، ۱۱۱ آیین دادرسی کار بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0

دیدگاهها بسته است.

تماس باما