• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8

اقدام بازپرس در رابطه با پلمب اسکودا متوقف شده است

  • کد خبر : 1232
  • ۲۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۳

سخنگوی دستگاه قضایی اعلام کرد که در حال حاضر اقدام بازپرس در رابطه با پلمب اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری متوقف شده تا پاسخ سوالات مطرح شده مشخص شود. به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) دادستان کل کشور در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره پلمب اتحادیه‌های وکلا (اسکودا)، گفت: وقتی نام اتحادیه وکلا […]

سخنگوی دستگاه قضایی اعلام کرد که در حال حاضر اقدام بازپرس در رابطه با پلمب اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری متوقف شده تا پاسخ سوالات مطرح شده مشخص شود.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

دادستان کل کشور در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره پلمب اتحادیه‌های وکلا (اسکودا)، گفت: وقتی نام اتحادیه وکلا می‌آید به اشتباه، کانون وکلای دادگستری مرکز مطرح می‌شود که باید بگویم اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران یک شخصیت حقوقی مستقل دارد و مسائلی که مربوط به اتحادیه است قابل بررسی است.

وی با بیان این که جایگاه حقوقی اتحادیه باید بررسی شود، ادامه داد: در رابطه با اتحادیه وکلا، بازپرس پرونده از وزارت کشور سوالی کرده که بر اساس جواب وزارت کشور، اقدامی صورت گرفته بود، اما قبل از اجرای این اقدام این سوال مطرح شده که اتحادیه باید از وزارت کشور مجوز دریافت می‌کرده یا خیر و در حال بررسی چندین سوال هستیم. بازپرس پرونده از کارشناسان ذیربط در این رابطه سوال می‌پرسد ولی آنچه مسلم است، اتحادیه جدای از کانون وکلای دادگستری مرکزاست و یک شخصیت مستقل حقوقی دارد و اقداماتش بر اساس اساسنامه است. البته باید بررسی شود که اقدامات اسکودا مطابق با اساسنامه بوده یا خیر؟

دادستان کل کشور با بیان اینکه اتحادیه وکلا در اداره ثبت شرکت‌ها ثبت شده است، ادامه داد: مسائل مطرح شده نسبت به اتحادیه باید بررسی شود. در حال حاضر اقدام بازپرس در رابطه با پلمب اتحادیه متوقف شده تا پاسخ سوالات مطرح شده مشخص شود. اگر وزارت کشور جواب دهد که اتحادیه باید از وزارت کشور مجوز می‌گرفته طبعا یک جور برخورد می‌شود و اگر بر اساس ماهیت، ضرورتی نداشته که اتحادیه از وزارت کشور مجوز بگیرد، در آینده مشخص خواهد شد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=1232

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0
تماس باما