• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
16

امکان صدور گواهی تجرد به صورت الکترونیکی فراهم شد

  • کد خبر : 933
  • ۰۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۹

تهران – امکان درخواست صدور گواهی تجرد در پورتال الکترونیکی سازمان ثبت احوال کشور و اداره کل امور هویتی ایرانیان خارج از کشور فراهم شد و این خدمت هم اکنون به صورت الکترونیکی به هموطنان ارائه می شود. به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان ثبت احوال کشور، گواهی تجرد، گواهی […]

تهران – امکان درخواست صدور گواهی تجرد در پورتال الکترونیکی سازمان ثبت احوال کشور و اداره کل امور هویتی ایرانیان خارج از کشور فراهم شد و این خدمت هم اکنون به صورت الکترونیکی به هموطنان ارائه می شود.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان ثبت احوال کشور، گواهی تجرد، گواهی است مبنی بر اینکه صاحب شناسنامه سابقه ازدواج نداشته و یا ازدواج واقع شده منجر به جدایی بر اثر طلاق، فسخ نکاح، بذل یا انقضاء مدت در ازدواج منقطع و فوت همسر شده باشد.

بر اساس این گزارش ،هموطنان برای ارائه درخواست صدور گواهی تجرد می توانند این خدمت را از درگاه خدمات الکترونیکی پورتال سازمان ثبت احوال به نشانی www.sabteahval.ir دریافت کنند.

این گزارش می افزاید: برای ثبت این درخواست باید فرم مربوطه در پورتال با درج اطلاعات کامل شناسنامه ای، نشانی محل اقامت و تلفن تکمیل شود.

بنابر این گزارش ، در فرم مذکور همچنین باید علت درخواست گواهی تجرد مشتمل بر ازدواج، تحصیل، اقامت، اخذ روادید و یا سایر موارد مشخص شود.

در این گزارش آمده است : متقاضی گواهی تجرد باید در بخشی از فرم مربوطه، به این پرسش که آیا تاکنون ازدواج کرده است نیز پاسخ دهد. در صورتی که فرد در گذشته ازدواج کرده باشد، باید علاوه بر ذکر مشخصات شناسنامه ای همسر سابق خود در این فرم، تاریخ ازدواج و نیز، تاریخ و علت جدایی را مشتمل بر یکی از موارد پنج گانه فوت همسر، طلاق، فسخ نکاح، بذل مدت و انقضاء مدت در فرم مشخص کند.

بر اساس این گزارش،پس از تکمیل فرم مربوطه در سایت سازمان ثبت احوال، کد پیگیری به متقاضی اختصاص می یابد و از آن پس، شخص می تواند این موضوع که درخواست او در چه مرحله ای قرار دارد را از طریق ارایه این کد در قسمت پیگیری سایت، دنبال کند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=933

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0

دیدگاهها بسته است.

تماس باما