• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
15

برگزاری اولین مراسم تحلیف کارآموزان وکالت کانون وکلای دادگستری استان یزد

  • کد خبر : 25601
  • ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۹:۱۸

اولین مراسم تحلیف کارآموزان وکالت در تاریخ ۱۰ مهرماه سال ۱۳۹۵ با حضور امام جمعه موقت یزد حجه الاسلام و المسلمین معزالدینی و حجه الاسلام و المسلمین محمد صدوقی نوه شهید محراب، آقایان جمال قضاوتی دادستان عمومی و انقلاب یزد، دهشیری رییس دادگستری شهرستان یزد، احمد بهمنی و شمس معاونین دادگستری کل استان و اعضاء […]

اولین مراسم تحلیف کارآموزان وکالت در تاریخ ۱۰ مهرماه سال ۱۳۹۵ با حضور امام جمعه موقت یزد حجه الاسلام و المسلمین معزالدینی و حجه الاسلام و المسلمین محمد صدوقی نوه شهید محراب، آقایان جمال قضاوتی دادستان عمومی و انقلاب یزد، دهشیری رییس دادگستری شهرستان یزد، احمد بهمنی و شمس معاونین دادگستری کل استان و اعضاء هیات مدیره و کمیسیون کارآموزی کانون وکلای دادگستری استان یزد به همراه کارآموزان و خانواده های ایشان در محل کانون وکلای یزد تشکیل شد.

در این جلسه دکتر محمدحسین جعفری رییس کانون وکلای دادگستری استان یزد ضمن تشکر از حضور مسئولین حاضر در جلسه به کارآموزانی که با امیدها و آرزوهای بسیار شغل وکالت را برگزیدند تبریک عرض نمود و اظهار داشت شغل وکالت از مشاغل شریفی می باشد که مهمترین صفت آن شرافت و درستی عمل وکیل است. وی گفت تحلیف یک امر تشریفاتی نیست و پیمان مستحکمی بین وکیل و خداوند بزرگ است و وکالت مسئولیتی مقدس و جایگاهی رفیع است که خداوند متعال خود را بدان وصف نموده است (و هو علی کل شی وکیل).

دکتر جعفری به دلیل تنوع نهادهای نظارتی و مشکلات این شغل شریف، داشتن عشق و علاقه، روحیه مقاومت و ایستادگی، شجاعت، افزایش اطلاعات عمومی و حقوقی (انجام نقد علمی به جای نقد قاضی) و قدرت کار را لازمه انجام وکالت دادگستری دانست.

رییس کانون وکلای دادگستری استان یزد ضمانت اجرا تخلف از قسم را بعد از اتیان به سوگند مجازات انتظامی دانست که کارآموزان با یاد نمودن سوگند، رسالت سنگینی را به دوش خواهند کشید. دورنمودن حسادت، کینه، شخصی نمودن دعوی و نیز داشتن مناعت طبع، سخاوت و صداقت را از جمله امور تقوایی در حرفه وکالت دانست. در خاتمه ایشان ابراز امیدواری نمود که بتوانیم سرباز کوچکی برای ردای عدالت بوده و از عزت، منافع و جایگاه وکالت با توکل به خالق  پاسداری  و حراست نماییم.

photo_2016-12-07_12-26-07

photo_2016-12-07_12-25-23

photo_2016-12-07_12-25-33

photo_2016-12-07_12-25-46

photo_2016-12-07_12-25-54

منبع: کانون وکلای دادگستری استان یزد

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=25601
  • 1696 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای برگزاری اولین مراسم تحلیف کارآموزان وکالت کانون وکلای دادگستری استان یزد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0

دیدگاهها بسته است.

تماس باما