• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
14

بیانیه اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی

  • کد خبر : 5130
  • ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۵

اولین جلسه شورای اجرایی اسکودا که پس از تعطیلات ماه مبارک رمضان تشکیل شده بود،نظر این اتحادیه را در مورد وقایع دردناک غزه به شرح آتی اعلام کرد. “آنچه در غزّه جریان دارد نه یک جنگ ومخاصمه مسلحانه بلکه یک کشتار کورکورانه و دسته جمعی و بی رحمانه است که با هیچ معیار و ملاکی […]

اولین جلسه شورای اجرایی اسکودا که پس از تعطیلات ماه مبارک رمضان تشکیل شده بود،نظر این اتحادیه را در مورد وقایع دردناک غزه به شرح آتی اعلام کرد.

“آنچه در غزّه جریان دارد نه یک جنگ ومخاصمه مسلحانه بلکه یک کشتار کورکورانه و دسته جمعی و بی رحمانه است که با هیچ معیار و ملاکی قابل بررسی و با هیچ بهانه و دستاویزی قابل دفاع یا قابل توجیه نیست. خانه های مردم بی گناه و بی دفاع بر سرشان خراب می شود و کودکان و زنان و مردان غیر نظامی به هلاکت می رسند و آوارگان فلسطینی اسکان یافته در غزّه دیگر بار، آواره شده اند.
رژیم اشغالگر هیچ یک از قواعد و قوانین درگیری های مسلحانه را رعایت نمی کند، تمایز و تفاوتی بین افراد و اموال نظامی و غیر نظامی قائل نیست، تناسبی بین حملاتی که می کند با هجماتی که مدّعی انجام آنها علیه قلمرو خود است وجود ندارد، هیچ حدّ و مرزی برای اقدامات نظامی نمی شناسد و تا کنون دلیل قابل قبولی برای اثبات ضرورت عملیات نظامی با این وسعت و شدّت ارائه نکرده است.
ادّله اثباتی این خشونت ها و رفتارهای غیر انسانی را همه مردم دنیا در تلویزیون ها به وضوح می بینند و حیرت انگیز این است که اصحاب زر و زور، دولتها، افراد و سازمانهایی که گمان می رود پایان دادن به این فجایع و کشتارها در توانشان باشد، یا خاموشند و یا یاور ستمکار.
اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران مستنداً به عهدنامه های چهارگانه ۱۹۴۹ ژنو و الحاقیه های دوگانه آن و مواد ۶ و ۸ و ۱۷ اساسنامه دیوان بین المللی کیفری از دادستان دیوان مذکور تقاضا می کند به وظیفه قانونی خود درمورد آمران و عاملان و معاونین این رفتارهای وحشیانه و غیرانسانی و تعقیب و محاکمه و مجازات آنها اقدام کند.”

اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران (اسکودا)

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=5130
  • 1440 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای بیانیه اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0

دیدگاهها بسته است.

تماس باما