• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
16

توضیح مدیر کل تدوین لوایح و مقررات قوه قضاییه درباره یک خبر

  • کد خبر : 1635
  • ۲۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۱

تهران- مدیرکل تدوین لوایح و مقررات قوه قضاییه در خصوص مصاحبه اخیر خود با عنوانˈ دیه زن با مرد برابر می‌شودˈ، توضیحاتی ارائه کرد. به گزارش روز چهارشنبه اداره کل روابط عمومی و تشریفات قوه قضاییه،ˈجواد طهماسبیˈ گفت: یکی از نوآوری‌ها در لایحه قانون مجازات اسلامی با تاکید بر مسوولیت مرتکب جرم یا تقصیر بر […]

تهران- مدیرکل تدوین لوایح و مقررات قوه قضاییه در خصوص مصاحبه اخیر خود با عنوانˈ دیه زن با مرد برابر می‌شودˈ، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش روز چهارشنبه اداره کل روابط عمومی و تشریفات قوه قضاییه،ˈجواد طهماسبیˈ گفت: یکی از نوآوری‌ها در لایحه قانون مجازات اسلامی با تاکید بر مسوولیت مرتکب جرم یا تقصیر بر اساس میزان مقرر در شرع مقدس، دیه کامل برای مردان و نصف دیه کامل برای زنان است.

وی افزود: صندوق تأمین خسارتهای بدنی که صندوقی مستقل بوده و به موجب قانون ˈبیمه اجباری مسوولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه در برابر شخص ثالت ˈ اداره می‌ شود را موظف به پرداخت ما به التفاوت دیه زن و مرد نموده است.

طهماسبی تاکید کرد: تصویب این مقررات سبب تساوی دیه زن و مرد نمی ‌شود و مبنای مسوولیت مرتکب جرم یا تقصیر همان است که در شرع مقدس و قانون مجازات اسلامی یعنی پرداخت نصف دیه کامل، مقرر شده است.

به گفته وی، ما به التفاوت دیه از محل صندوق مزبور پرداخت می‌ شود و این مقررات تا زمان تصویب نهایی هیچ اثر عملی ندارد و پس از آن نیز تنها حوادث واقع شده در زمان حاکمیت قانون جدید را شامل می‌شود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=1635
  • 1402 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای توضیح مدیر کل تدوین لوایح و مقررات قوه قضاییه درباره یک خبر بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0

دیدگاهها بسته است.

تماس باما