• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
9

دخالت‌ها در کانون وکلا روز به روز بیشتر می‌شود

  • کد خبر : 4116
  • ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۳

رییس کانون وکلای دادگستری خوزستان بر لزوم حفظ استقلال کانون وکلا تاکید کرد و گفت: آسیب اساسی عدم استقلال کانون وکلا، دامن جامعه را می‌گیرد. به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، سیاوش شجاع‌پوریان در مراسم سالروز استقلال کانون‌های وکلای دادگستری، اظهار کرد: رسالت یک وکیل، آگاه کردن آحاد جامعه از قوانین و […]

رییس کانون وکلای دادگستری خوزستان بر لزوم حفظ استقلال کانون وکلا تاکید کرد و گفت: آسیب اساسی عدم استقلال کانون وکلا، دامن جامعه را می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، سیاوش شجاع‌پوریان در مراسم سالروز استقلال کانون‌های وکلای دادگستری، اظهار کرد: رسالت یک وکیل، آگاه کردن آحاد جامعه از قوانین و دفاع از حقوق قانونی آنها است.

وی با بیان این‌که آسیب‌شناسی مسایل روز جامعه یکی از فعالیت‌های وکلاست، افزود: جایگاه و میزان مستقل بودن وکلای دادگستری هر کشور یکی از معیارهای پیشرفته بودن آن محسوب می‌شود.

رییس کانون وکلای دادگستری خوزستان با اشاره به سابقه تاریخی کانون وکلا در کشور، بیان کرد: در سال ۱۳۳۱، دکتر مصدق نخست‌وزیر وقت با اختیارات ویژه قانونی خود، لایحه استقلال کانون وکلا را به تصویب رساند.

شجاع‌پوریان با بیان این‌که وکلا برای حل مشکلات قانونی مردم، نباید دغدغه‌هایی مانند تمدید پروانه ثبت داشته باشند، معتقذ است که مجلس در سال ۷۶ با تصویب لایحه‌هایی، صلاحیت هیات مدیره کانون وکلا را تحت شعاع قرار داد و دخالت‌های خود را در این نهاد آغاز کرد.

رییس کانون وکلای دادگستری خوزستان با اشاره به این‌که نگرانی وکلا از این مساله به دلیل دغدغه‌های شخصی نیست، اظهار کرد: نگرانی وکلا به این دلیل است که اگر یک وکیل استقلال قانونی نداشته باشد به طور حتم نمی‌تواند فارغ از هر گونه نگرانی در رابطه با آینده شغلی خود از حقوق شهروندان به درستی دفاع کند.

شجاع‌پوریان درباره کانون وکلای دادگستری خوزستان گفت: این کانون در سال ۸۱ تشکیل و از آن زمان تاکنون فعالیت‌هایی همچون صدور پروانه وکالت، نظارت بر کار وکلا در استان و ارایه خدمات حقوقی به افراد بی‌بضاعت را در دستور کار خود دارد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=4116
  • 1320 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای دخالت‌ها در کانون وکلا روز به روز بیشتر می‌شود بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0

دیدگاهها بسته است.

تماس باما