• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
17

سخنرانی آقای بهمن کشاورز

  • کد خبر : 2585
  • ۰۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۳

سپاس دارم از ریاست محترم کانون اردبیل و همکارانی که دربرگزاری این همایش همکاری دارند. از شیخ  صفی الدین اردبیلی زیاد گفته شد، اما هر زمان صبحتی از اردبیل میشود، یاد شاه اسماعیل وجنگ چالدران می افتم. ایرانی ها هرگز در پانصد سال اخیر جنگ تجاوز کارانه را شروع  نکرده اند اما اگر کسی جنگ […]

سپاس دارم از ریاست محترم کانون اردبیل و همکارانی که دربرگزاری این همایش همکاری دارند. از شیخ  صفی الدین اردبیلی زیاد گفته شد، اما هر زمان صبحتی از اردبیل میشود، یاد شاه اسماعیل وجنگ چالدران می افتم. ایرانی ها هرگز در پانصد سال اخیر جنگ تجاوز کارانه را شروع  نکرده اند اما اگر کسی جنگ را شروع کرد، پاسخ جانانه ای به او  داده اند. در چالدران نیروی بسیار کم ارتش ایران در مقابل سپاه مجهز و با توان بیشتر عثمانی قرار گرفت و ولی ارتش ایران، علی رغم دادن تلفات زیاد و البته به هلاکت رساندن دشمن، هیچ گونه عقب نشینی نکرده است. این حماسه به مراتب اعلی در جنگ عراق بر علیه ایران، تکرار شد و نشان داده شد که ایرانی ها در مقام دفاع، پاسخ دندان شکنی به متجاوز خواهند داد.

مجلس مزین بود به وجود استاد کاتوزیان که استفاده کردیم و معمولا در این گونه جلسات قرار بر این است که بنده آخرین نفر باشم که اگر مطلبی در خور بحث مطرح شد، پاسخگو باشم و در این جلسه چیزی که در خور نقد باشد که بنده پاسخ دهم نه تنها مطرح نشد بلکه آنچه مطرح شد، بنده را بی نیاز کرد از طرح هر مطلبی و این نیست به جز ارتباط شایسته ای که کانون وکلای دادگستری اردبیل با مقامات استان و روحانیت منطقه دارد.

چند چیز را که مایلم کانونها به آن عنایت کنند مطرح میکنم. اول بحث طرح و لایحه وکالت است که در حال حاضر در دولت است و به این زودی ها به مجلس نخواهد رسید. الان همه باید سعی کنیم که این طرح تعیین تکلیف شود. طرح در مسیر تدوین است و استدعا و توصیه این است که زودتر به جریان بیفتد.

دوم موارد ضرورت آموزش و به روز رسانی، تمام حقوقدانان اعم از قضات و وکلا خصوصا د ر مورد قانون مجازات اسلامی و قانون حمایت خانواده و به زودی آیین دادرسی کیفری و البته قانون تجارت هم تغییر خواهد کرد، که تصور میکنم به زمان طولانی تری لازم داشته باشد.

دو مورد مسئله دخالت در امور وکالت دادگستری گفته شده است، که دوستان باید به هوش باشند. یکی مشاوره  تلفنی است که کسانی بدون هیچ گونه مجوزی با شرکت مخابرات قرارداد یا توافق می نمایند که مشاوره تلفنی بدهند و حق المشاوره، جزو حق المکالمه محاسبه شود. گویا کسانی چندین شماره تهیه میکنند و با مخابرات قرارداد می بندند و تعدادی را می گمارند که پاسخگوی سوالات مردم باشند که این دخالت در امر وکالت است و جرم است و باید با آن برخورد می شود.

دوم بحث صدور مجوز موسسات حقوقی است برای کسانی که پروانه وکالت ندارند و بدون استعلام از کانونها، مجوز تاسیس موسسه حقوقی، صادر می نمایند. این روند به گونه ای خواهد شد که بعدها برخورد با آن مشکل خواهد بود و الان وقت جلوگیری از مشکلات بعدی است. کانونها و اتحادیه در این زمینه اقدام خواهند فرمود.

از این مجموعه یک نتیجه ای گرفته می شود. بدیهی است در همه کانونها مسائل و تعارضات وبرخوردهای درون سازمانی داریم و داشته ایم که ناشی از اختلاف سلیقه است و این ناشی از دموکراسی است که بلا اشکال است. اما در شرایطی که مسائل بیرون سازمانی چنان می شود که این اختلافات هرچند بزرگ هم باشد پافشاری بر آنها قابل قبول نیست.

 لذا استدعای بنده به عنوان کسی که چهل و سومین سال کار حرفه ای خود را آغاز کرده عرض میکنم که الان واقعا زمانی است که مجالی برای درگیر شدن در بحث های داخلی نداریم. بنابراین توصیه اکید این است که مسائل درون سازمانی را کنار بگذاریم و حق دفاع و کیان کانون را نجات دهیم. دغدغه وکلا و کانونها به خاطر مسائل صنفی نیست بلکه به خاطر حق دفاع مردم است. زمان آن است که اختلاف سلائق داخلی خودمان را فراموش کنیم. هر چند این امر در بسیاری از کانونها وجود ندارد یا خیلی کم است.

هم چنین در خصوص ابزار اطلاع رسانی کانونها و ارتباط فرهنگی آنها، موضوع توقف انتشار نشریه مدرسه حقوق است. طی صحبتی که با دکتر تقی خانی و انوری زاده شد، معلوم گردید که افزایش هزینه های متعلقه و مقداری مشکلات دیگر، باعث عدم انتشار آن شده است. لازم است  دوستان در کانونهای مختلف تدبیری بیندیشند که این نشریه امکان چاپ داشته باشد. توصیه میکنم راهکار لازم پیدا شود تا این نشریه در اختیار همه ما قرار گیرد. در پایان از مجری محترم این برنامه که دارای تسلط و اجرای قوی هستند و نیز از همه دوستان اردبیلی تشکر میکنم.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=2585
  • 1505 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای سخنرانی آقای بهمن کشاورز بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0

دیدگاهها بسته است.

تماس باما