• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
15

شروع مرحله پایلوت طرح ابلاغ الکترونیکی در فارس

  • کد خبر : 25542
  • ۱۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸

براساس قانون از این پس هر فرد ایرانی باید دارای یک حساب کاربری ویژه ابلاغ‌های قضایی باشد. افراد باید برای ایجاد حساب کاربری و دریافت شناسه و رمز حساب به دفاتر خدمات قضائی در شهرستان شیراز یا دادسراها در سراسر استان، مراجعه کنند. اجرای مرحله پایلوت طرح ابلاغ الکترونیکی در استان فارس از صبح شنبه […]

براساس قانون از این پس هر فرد ایرانی باید دارای یک حساب کاربری ویژه ابلاغ‌های قضایی باشد. افراد باید برای ایجاد حساب کاربری و دریافت شناسه و رمز حساب به دفاتر خدمات قضائی در شهرستان شیراز یا دادسراها در سراسر استان، مراجعه کنند.

اجرای مرحله پایلوت طرح ابلاغ الکترونیکی در استان فارس از صبح شنبه ۱۳ شهریور رسما آغاز شد.

به گزارش ایسنا، رئیس کل دادگستری استان فارس، در حاشیه آغاز مرحله پایلوت طرح ابلاغ الکترونیکی در یک کنفرانس خبری گفت: این طرح برای اولین بار و در دو استان فارس و قزوین اجرایی شده است.

علی القاصی‌مهر با اشاره به تصحیح قانون آئین دادرسی کیفری در سال ۹۲، گفت: براساس ماده ۱۷۵ قانون دادرسی، استفاده از سامانه‌های ارتباطی جدید اعم از تلفن همراه، اینترنت و اینترانت برای انجام اقدامات فرآیند دادرسی و پیگیری‌های آن، بلامانع اعلام شده است.

وی با بیان اینکه اجرایی شدن این قانون براساس تبصره ذیل ماده ۱۷۵ نیازمند تدوین دستورالعمل اجرایی توسط وزارت دادگستری و تایید رئیس قوه قضائیه بود، گفت: این روند انجام شده و از امروز رسما طرح ابلاغ الکترونیک در فارس و قزوین اجرایی شده است.

القاصی اعتقاد دارد که اجرای این طرح بسترساز تحولی مهم در روند فرایند دادرسی خواهد بود زیرا از این پس تمام اقدامات از طرح دعوی تا پیگیری‌های قضایی و ابلاغ‌ها، از طریق بسترهای الکترونیکی فراهم شده انجام می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: این طرح برای دو ماه و به شکل پایلوت در فارس و قزوین اجرا می‌شود و پس از آن سراسر کشور به طرح می‌پیوندند.

وی در بیان اهداف طرح، گفت: کاهش زمان اطاله دادرسی، حفظ حریم شخصی افراد، کاهش هزینه‌های پستی، کاهش مراجعات به دادسراها، جلوگیری از لغزش‌های احتمالی در روند دادرسی و ابلاغ احکام و … از اهداف این طرح است.

القاصی با بیان اینکه براساس قانون از این پس هر فرد ایرانی باید دارای یک حساب کاربری ویژه ابلاغ‌های قضایی باشد، گفت: افراد باید برای ایجاد حساب کاربری و دریافت شناسه و رمز حساب به دفاتر خدمات قضائی در شهرستان شیراز یا دادسراها در سراسر استان، مراجعه کنند.

رئیس کل دادگستری با یادآوری اینکه، ثبت‌نام در این طرح برای تمام وکلا و کارشناسان دادگستری الزامی است، گفت: دو هفته اول برای مراجعه وکلا و کارشناسان دادگستری تعیین شده و پس از آن تمام افراد می‌توانند نسبت به مراجعه به دفاتر خدمات قضائی یا دادسراها و بازکردن حساب کاربری اقدام کنند.

القاصی با تصریح اینکه تمام افراد ولو اینکه هیچ پرونده‌ای در دستگاه قضایی نداشته باشند، می‌توانند این حساب کاربری را ایجاد کنند، گفت: بعد از ۲ ماه، این طرح در سراسر کشور اجرایی خواهد شد.

رئیس کل دادگستری فارس تاکید کرد که در این مرحله اشخاص حقوقی نیاز به ثبت‌نام و دریافت شناسه کاربری ندارند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=25542
  • 1435 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای شروع مرحله پایلوت طرح ابلاغ الکترونیکی در فارس بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0

دیدگاهها بسته است.

تماس باما