• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
17

صورتجلسه شورای اجرایی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران – اسکودا مورخ ۲۷/۹/۹۳

  • کد خبر : 25152
  • ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۳

بسمه تعالی در تاریخ ۲۷/۹/۱۳۹۳ جلسه شورای اجرایی اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری در محل دفتر اتحادیه تشکیل و نسبت به دستور جلسه اعلامی به شرح ذیل بحث و اتخاذ تصمیم شد: بند اول دستور جلسه : گزارش مختصر سفر هیات وکلای تاجیکستان به ایران گزارش سفر هیات اعزامی وکلای تاجیکستان که به دعوت اتحادیه […]

بسمه تعالی

در تاریخ ۲۷/۹/۱۳۹۳ جلسه شورای اجرایی اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری در محل دفتر اتحادیه تشکیل و نسبت به دستور جلسه اعلامی به شرح ذیل بحث و اتخاذ تصمیم شد:

بند اول دستور جلسه : گزارش مختصر سفر هیات وکلای تاجیکستان به ایران
گزارش سفر هیات اعزامی وکلای تاجیکستان که به دعوت اتحادیه به ایران تشریف آوردند استماع شد. با این خلاصه که این هیات از کانون وکلای مرکز ، مرکز علمی کاربردی کانون ، شهر شیراز و کانون آن ، شهر اصفهان و کانون آن بازدید کردند و با میزبانی اتحادیه و کانون های فارس و اصفهان از آنان پذیرایی شد. اعضاء هیات اظهار امیدواری کردند که بتوانند میزبان هیات اعزامی اتحادیه سراسری باشند.
یکی از موارد مطروحه تشکیل اتحادیه ای از حقوق دانان فارسی زبان بود که امید است از قوه به فعل درآید و وسیله ای برای تعاطی افکارو همدلی حقوق دانان متکلم به زبان فارسی قرار گیرد.

بند دوم دستور جلسه : وضعیت لایحه وکالت

وضعیت موجود لایحه وکالت به استحضار حضار رسید با توجه به اینکه بررسی های مختلفی در سطوح گوناگون از جمله مرکز محترم پژوهش های مجلس و کارگروه منتخب در همایش کرمان در جریان است شورای اجرایی در مورد نحوه بررسی صلاحیت کاندیداهای عضویت در هیات مدیر ه کانونها و مرجع آن چنین نظر داد که هر تصمیمی در این خصوص باید به وسیله نهاد یا ارگانی باشد که اکثریت اعضای آن را وکلای دارای حق رای تشکیل دهند و هر تدبیر دیگری از دیدگاه شورای اجرایی غیر قابل قبول است . مقرر شد :
مراتب به کلیه همکاران محترمی که به نحوی از انحا در مذاکرات و بررسی های مربوط به لایحه وکالت حضور و دخالت دارند (ضمن سپاسگزاری از زحماتشان) ابلاغ شود.

بند سوم دستور جلسه : گزارش آزمون ورودی و مسائل مربوط به آن

گزارش برگزاری آزمون به استحضار حضار رسید و از کلیه کسانی که در این امر به نحوی از انحاء دخالت داشتند تشکر و قدردانی شد مقرر شد: نسبت به سپاسگزاری از این اشخاص به نحو مقتضی از طرف مدیریت اتحادیه اقدام شود و نتیجه به آگاهی شورای اجرایی برسد.

بند چهارم دستور جلسه : سهمیه ایثارگران و موضوع داوطلبانه بودن حضور در جبهه

موضوع طرح و بررسی شد. با توجه به اینکه تشخیص مورد طبق قرارداد منعقد شده با سازمان سنجش به آن سازمان محول شده است مقرر شد : به نحو مرقوم در قرارداد عمل شود .

بند پنجم دستور جلسه : برگزاری همزمان جشن استقلال در هفتم اسفند

موضوع مطرح شد توصیه اکید شورای اجرایی به کانونهای محترم این است که جشن استقلال را در روز ۷ اسفند برگزار فرمایند به نحوی که همزمانی جشن های استقلال مشهود باشد ضمناً توصیه اکید این است از هم اکنون د ر صدد پیش بینی محل برگزاری و فراهم آوردن مقدمات کار باشند.
ضمناً با توجه به مصوبه همایش کرمان مقرر شد اتحادیه ترتیب برپایی همایشی یک روزه را با حضور هیات های مدیره همه کانونها در تهران با عنوان انتخابی در همایش کرمان بدهد . زمان برگزاری بین ۲۰ دی ماه تا ۱۰ بهمن خواهد بود.

جلسه که از ساعت ۹ صبح آغاز شده بود در ساعت ۱۳ به پایان رسید .

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=25152
  • 1621 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای صورتجلسه شورای اجرایی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران – اسکودا مورخ ۲۷/۹/۹۳ بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0

دیدگاهها بسته است.

تماس باما