• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
16

صورتجلسه شورای اجرایی اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران (اسکودا) مورخ۹۴/۶/۲۶

  • کد خبر : 25368
  • ۲۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵

باسمه تعالی در تاریخ ۲۶/۶/۱۳۹۴ جلسه شورای اجرایی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران – اسکودا در محل اتحادیه تشکیل و نسبت به موضوعات مندرج در دستور جلسه به شرح زیر بحث و اتخاذ تصمیم شد: ۱- فاز دوم اتوماسیون و قرارداد پشتیبانی با پویا رایانه مسائل مربوط به انفورماتیک کانونها مطرح و نظریات […]

باسمه تعالی

در تاریخ ۲۶/۶/۱۳۹۴ جلسه شورای اجرایی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران – اسکودا در محل اتحادیه تشکیل و نسبت به موضوعات مندرج در دستور جلسه به شرح زیر بحث و اتخاذ تصمیم شد:

۱- فاز دوم اتوماسیون و قرارداد پشتیبانی با پویا رایانه

مسائل مربوط به انفورماتیک کانونها مطرح و نظریات حضار محترم استماع شد مقرر شد اعضای کمیسیون انفورماتیک کانونها در نیمه اول مهر ماه تشکیل شود و نسبت به موارد ذیل بررسی و اعلام نتیجه کند :
اولاً چه اشکالاتی در فاز اول موجود است و چه میزان از این اشکالات منتسب به مجری طرح و چه میزان مربوط به کانونها ست؟
ثانیاً انعقاد قرارداد پشتیبانی با متخصصین محلی در هر کانون _ با توجه به اینکه فاز اول را پویا رایانه اجرا کرده است _امکان پذیر است؟ به عبارت دیگر با توجه به قراردادموجود کد ها و اطلاعات لازم را مجری می تواند در اختیار اتحادیه و کانونها نگذارد؟
ثالثاً نتیجه بررسی های کمیسیون انفورماتیک پس از طرح در شورای اجرایی در دستور همایش زنجان گنجانده شود.
رابعاً ملاحظات مالی مربوط به انفورماتیک و اتوماسیون در این نشست بررسی و روشن و به شورای اجرایی جهت بررسی مجدد ارائه شود .
کانونهای محترم بلافاصله بعد از این جلسه کلیه هزینه های انجام شده دراجرای اتوماسیون اداری را اعم از هزینه های سخت افزاری و نرم افزاری به اتحادیه اعلام فرمایند.

۲- پیشنهاد کانون محترم اردبیل در مورد برگزاری سالروز تولد استاد امیر ناصرکاتوزیان

موضوع مطرح وتوصیه و تصویب شد همایش هایی که اتحادیه برگزار می کند حتی المقدور در سالروز تولد یا وفات استاد دکتر کاتوزیان برگزار شود.

۳- بیمه تکمیلی از طریق بیمه ایران ( طرح های دوگانه )
توضیحاتی در خصوص بیمه تکمیلی از طریق بیمه ایران که اوراق مربوطه به آن برای کانونهای مربوطه ارسال شده است داده شد مقرر شد اولا کانونهای محترم نسبت به اطلاع رسانی و تشویق اعضا به بیمه اقدام فرمایند و از طریق اسکودا نیز توضیحات کافی و روشنی در مورد مزایای بیمه در اختیار کانونهای محترم قرار گیرد . ثانیاً با کانون محترم مرکز مذاکره و هماهنگی شود که در صورت امکان داوطلبان بیمه را به تعداد بیمه شدگان خود اضافه کند. ثالثاً نمایندگان محترم کانون مرکز در شورای اجرایی نسبت به طرح این دو در هیات مدیره آن کانون محترم اقدام و نتیجه را جهت پیگیری به اسکودا اعلام فرمایند. رابعاً به منظور دستیابی به میانگین داوطلبان بیمه کانونهای محترم اسامی کسانی که چنین ابراز تمایلی می کنند به اسکودا اعلام کند.

۴- انتخابات هیات رئیسه اسکودا

موارد لازم در خصوص برگزاری انتخابات هیات رئیسه و بازرسان مطرح شد و مورد بحث قرار گرفت در نهایت مقرر شد آگهی انتخابات در مهر ماه منتشر و انتخابات به روال سابق انجام شود.

۵- هر مطلب دیگری که کانونهای محترم طرح آن را لازم بدانند.

الف) پیشنهاد کانون محترم مرکز در خصوص تشکیل کمیسیون حمایت از وکلا در همه کانونها به منظور حمایت و پشتیبانی از وکلای سراسر کشور در امور صنفی و وکالتی ازهر قبیل مطرح شد و به اتفاق آرا مورد تصویب قرار گرفت شورای اجرایی به کانونهای محترم توصیه می کند در اسرع وقت نسبت به تشکیل این کمیسیون اقدام کنند.
ب) نامه کانون محترم لرستان در مورد کسانی که به رغم اشتغال دولتی گاه با کتمان این معنا و گاه با اشتغال پس از دریافت پروانه وکالت هر دو شغل را بر عهده دارند قرائت شد، نظر شورای اجرایی این است که با توجه به ماده ۱۰ لایحه استقلال و ضوابط آیین نامه اجرایی قانون مذکور و ضوابط منع اشتغال به دو شغل در این موارد حسب مورد باید نسبت به ابطال پروانه این اشخاص اقدام شود .

پ)ریاست محترم کانون کردستان مطالبی مطرح فرمودند در خصوص :
۱- انجام مکاتبات داخلی کانونها و اتحادیه صرفاً از طریق نمابر
۲- توصیه اکید به وکلای محترم و کانونها که تحت هیچ شرایطی تعارضات و اختلاف سلیقه های داخلی را در فضای مجازی و رسانه های عمومی مطرح نفرمایند.
۳- لزوم اتخاد موضع علمی و تخصصی از جانب کانونها و اتحادیه در قبال مواردی که نیاز به قانونگذاری دارد ولی در بخشنامه هایی دگرگون شده است .
موارد فوق مورد تایید شورای اجرایی قرار گرفت .

ت)موضوع پیشنهاد موسسه فرهنگی وهنری عصرگفتگوی قلم مطرح شد در خصوص امکانات وابعاد قضیه تحقیقات کافی به عمل آید و به اطلاع شورای اجرایی برسد .

ث) نامه کانون محترم گلستان در تشکر از کانون محترم کرمانشاه وایلام در خصوص آیین رفتار حرفه ای وکالت قرائت شد.

ج) بیانات جناب آقای دکتر خندانی نماینده محترم کانون البرز در خصوص شناسه ملی استماع شد ضمناً چون عنوان شد که کانون محترم گلستان از مجرا و با طی فرایند دیگری غیر از مراجعه به سازمان ثبت اقدام به اخذ شناسه ملی نموده اند، نماینده محترم کانون گلستان در شورای اجرایی موضوع را قویاً تکذیب نمودند.

جلسه که در ۹ صبح آغاز شده بود در ساعت ۱۴:۴۵ به پایان رسید .

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=25368
  • 1242 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای صورتجلسه شورای اجرایی اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران (اسکودا) مورخ۹۴/۶/۲۶ بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0

دیدگاهها بسته است.

تماس باما