• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
23

صورتجلسه شورای اجرایی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران – اسکودا مورخ ۲۶/۱/۹۵

  • کد خبر : 25487
  • ۲۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱

بسمه تعالی صورتجلسه شورای اجرایی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران – اسکودا در تاریخ ۲۶/۱/۱۳۹۵ جلسه شورای اجرایی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران – اسکودا- در محل دفتر اسکودا تشکیل و نسبت به موارد دستور جلسه (که قبلا به استحضار اعضای محترم رسیده ) بحث و به شرح زیر اتخاذ تصمیم […]

بسمه تعالی
صورتجلسه شورای اجرایی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران – اسکودا

در تاریخ ۲۶/۱/۱۳۹۵ جلسه شورای اجرایی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران – اسکودا- در محل دفتر اسکودا تشکیل و نسبت به موارد دستور جلسه (که قبلا به استحضار اعضای محترم رسیده ) بحث و به شرح زیر اتخاذ تصمیم گردید:

بند اول دستور جلسه : تهیه دستور همایش هیات عمومی گیلان
شورای اجرایی به رییس اسکودا تفویض اختیار کرد تا در صورتی که مطلب مهم جدید برای درج در دستور وجود داشت باتماس با کانون ها و جلب رضایت آن ها بگنجاند. سایر موارد دستور همایش مذکور همان است که در این صورت جلسه منعکس شده است.

بند دوم دستور جلسه: برآورد هزینه های اسکودا در سال ۱۳۹۵
در خصوص تنظیم بودجه با توجه به پیشنهاد کانون محترم فارس مقرر شد جناب آقای مختاری پیش نویس آیین نامه ای را که در مورد تنظیم بودجه اتحادیه با توجه به ویژگی های امور آن لازم است تنظیم و به اسکودا تسلیم فرمایند تا مبنای بودجه نویسی برای اتحادیه با توجه به اقلامی که به اطلاع شورای محترم اجرایی رسید قرار گیرد.

بند سوم دستور جلسه: شرکت اعضای بنیاد ملی نخبگان در آزمون ورودی وکالت از نظر وضعیت نظام وظیفه.
موضوع مطرح و نظر به این که ضوابط قانونی لازم الاجرا در خصوص مورد وجود دارد، از دستور خارج شد.

بند چهارم دستور جلسه: استخدام مشاور مالیاتی
موضوع مطرح، تصویب و مقرر شد به کانون های محترم نیز توصیه شود نسبت به استخدام مشاور مالیاتی که هم به کانون و هم به اعضای آن از این نظر مشاوره دهد اقدام کنند.

بند پنجم دستور جلسه: مابه التفاوت ارزش خدمات مشاور امور انفورماتیک.
موضوع مابه التفاوت خدمات مشاور انفورماتیک مطرح و از جانب آقای علیزاده عنوان شد این مهم به انجام رسیده است با توجه به موضوع بند به پیشنهاد تعدادی از حضار محترم مقرر شد اقدامات لازم در جهت ورود به اجرای فاز دوم اتوماسیون بدون توجه به تعداد کانون هایی که مسائل سخت افزاری را انجام داده اند معمول شود ، کمیته ای متشکل از سرکار خانم دکتر داوودی و جنابان آقایان مختاری وعلیزاده با اختیارات تام در این خصوص اقدام کنند و نتیجه را به شورای اجرایی اعلام کنند.

بند ششم دستور جلسه: تعیین معدل در آزمون ورودی کانون ها
موضوع مطرح و با توجه به این که ضابطه راجع به پذیرش ایثارگران محترم به شرط داشتن هفتاد درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در سهمیه آزاد تا کنون مجری بوده و واجد مشکلی هم نیست ، پیشنهاد رد شد.

بند هفتم دستور جلسه: رای گیری الکترونیک در انتخابات کانون ها
با توجه به اهمیت موضوع مقرر شد این امر در دستور همایش هیات عمومی گیلان مطرح شود.

بند هشتم دستور جلسه: افزودن دو ماده ((زبان و ادبیات فارسی)) و ((زبان انگلیسی )) به مواد امتحانی آزمون ورودی کانون های وکلا
موضوع مطرح ، افزایش ماده (( زبان انگلیسی)) مردود و افزایش ماده ((زبان و ادبیات فارسی)) تصویب و مقرر شد موضوع اخیر در دستور همایش گیلان قرار گیرد.

بند نهم دستور جلسه: تاسیس دانشکده حقوقی به نام استاد کاتوزیان در دانشگاه مشهد و شرایط مالی آن.
موضوع مطرح و با درنظر گرفتن جمیع جهات شورای اجرایی به کانون های محترم توصیه می کند در حد امکان از طرق مقتضی در انجام این مهم – با هماهنگی کانون محترم خراسان- همیاری فرمایند.

بند دهم دستور جلسه: همیاری کانون های وکلا در تاسیس مراکز حقوق شهروندی در استانها
موضوع مطرح و تصویب شد تفاهم نامه لازم با معاونت محترم حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری امضا شود.

بند یازدهم دستور جلسه: توافق با کشورهای عضو گروه شانگهای به منظور ایجاد امکان قبول وکالت در کشورهای عضوی این پیمان برای وکلای کشورهای عضو.
موضوع مطرح و با امکان تمهید مقدمات وکالت وکلای کشورهای عضو گروه شانگهای در قلمرو یکدیگر به شرط معامله متقابله موافقت شد.

بند دوازدهم دستور جلسه: نحوه برخورد با موارد توهین علیه وکلا و کانون ها

موارد به تفصیل و به طور مصداقی مطرح و مقرر شد :

۱- متنی کاملا فنی و حقوقی با اشاره به موارد و مصادیق تهیه و به وسیله کلیه اعضای هیات های مدیره کانون های محترم امضا و برای ریاست محترم قوه قضاییه ارسال و ضمن آن ملاقات با نامبرده نیز تقاضا شود.
۲- کارگروهی متشکل از جنابان آقایان رضایی از کانون لرستان، آل محمد از کانون خوزستان، سالمی از کانون البرز، دکتر عباس کریمی، دکتر شهبازی نیا ، دکتر مالکی، جندقی و دکتر محمدنبی از کانون مرکز، تشکیل شد تا به هر نحو مقتضی ترتیب ملاقات مسئولان اسکودا و اعضای هیات های مدیره کانون ها را با مسئولان قوه قضاییه بدهند.
۳- هیات های مدیره کانون ها ضمن تماس با روسای دادگستری های استان و سایر مقامات مسئول با روشنگری و کار توضیحی موجبات ایجاد حسن رابطه بین کانون ها و وکلا با دستگاه قضایی را فراهم فرموده، نتیجه هر مورد را برای بهره برداری سایر کانون ها به اسکودا اعلام نمایند.
۴- این مورد به طور کلی در دستور همایش گیلان قرار گیرد و حتی المقدور آثار و نتایج سه بند پیشین در این همایش ارائه شود.

بند سیزدهم دستور جلسه : اعلام تاسیس کانال برای اسکودا
موضوع به اطلاع حضار رسید و ادامه روند آن مورد تایید قرار گرفت.

بند چهاردهم دستور جلسه : سایر مواردی که کانون ها لازم بدانند.
الف- پیشنهاد کانون محترم کردستان در مورد برگزاری انتخابات کلیه کانون ها در زمان واحد و مشخص مطرح و پس از رای گیری مورد تصویب قرار گرفت که در دستور کار همایش گیلان مطرح شود.

جلسه در ساعت ۱۶:۴۵ روز جاری با امضای ذیل صورتجلسه خاتمه یافت.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=25487
  • 1560 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای صورتجلسه شورای اجرایی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران – اسکودا مورخ ۲۶/۱/۹۵ بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0

دیدگاهها بسته است.

تماس باما