• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
11

ظرفیت پذیرش آزمون وکالت در خوزستان افزایش یافت

  • کد خبر : 733
  • ۰۶ شهریور ۱۳۹۱ - ۰:۰۱

رییس کانون وکلای خوزستان از افزایش ‌ظرفیت پذیرش در آزمون وکالت خبر داد. محمدامین درویش در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه خوزستان اظهار کرد: ظرفیت پذیرش در آزمون وکالت در منطقه خوزستان در سال جاری از ۳۵ نفر به ۱۰۰ نفر افزایش یافته است. وی افزود: افزایش ظرفیت پذیرش در […]

رییس کانون وکلای خوزستان از افزایش ‌ظرفیت پذیرش در آزمون وکالت خبر داد.

محمدامین درویش در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه خوزستان اظهار کرد: ظرفیت پذیرش در آزمون وکالت در منطقه خوزستان در سال جاری از ۳۵ نفر به ۱۰۰ نفر افزایش یافته است.

وی افزود: افزایش ظرفیت پذیرش در این آزمون بر اساس تصمیم کمسیون تعیین ظرفیت کانون

وکلا، متشکل از رییس‌ کل دادگستری استان، ‌رییس شعبه یک دادگاه انقلاب و رییس کانون وکلا اتخاذ شده است. این کمیسیون بر اساس تعداد کارآموزان مورد نیاز، آمار و اطلاعات دادگستری، تعداد وکلای فعال در شهر، تعداد پرونده‌های ورودی به دادگستری و تعداد مراجعان به وکلا درباره ظرفیت پذیرش در آزمون وکالت تصمیم‌گیری می‌کند و تعداد متقاضیان در این مورد ملاک نیست.

درویش تصریح کرد: در سال جاری با توجه به افزایش ظرفیت پذیرش، قطعا تعداد متقاضیان نیز افزایش خواهد یافت و حضور متقاضیان غیربومی در آزمون وکالت خوزستان نیز بلامانع است. در سال گذشته یک‌هزار و ۵۳۰ نفر در این آزمون شرکت کردند و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری این تعداد افزایش یابد.

رییس کانون وکلای خوزستان خاطرنشان کرد: ‌از مجموع ۱۰۰ نفر ظرفیت پذیرش، ۳۰ درصد سهیمه به ایثارگران اختصاص دارد و شرط استفاده از این سهمیه نیز کسب حدنصاب نمره است. نمره حد نصاب برای متقاضیان آزاد ۱۰ و برای متقاضیان ایثارگر هشت است. همچنین شرکت در آزمون تنها با داشتن کارت‌ معافیت دایم امکان‌پذیر است. آزمون وکالت در تاریخ ۱۹ آبان‌ماه برگزار می‌شود

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=733

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0

دیدگاهها بسته است.

تماس باما