• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
14

قوه قضاییه به دنبال این نیست که وکلا به ابزاری در دست دستگاه قضایی تبدیل شوند

  • کد خبر : 1118
  • ۲۵ آبان ۱۳۹۱ - ۲۱:۳۸

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر ضرورت توجه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به لوایح حقوقی و قضایی، تصویب هرچه سریع‌تر این لوایح از جمله لایحه اصلاح قانون محکومیت‌های مالی و لایحه قانون وکالت را موجب کمک به دستگاه قضایی و رفع مشکلات مردم دانست. آفتاب: رئیس دستگاه قضا از نمایندگان مجلس خواست لایحه اصلاح قانون محکومیت‌های […]

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر ضرورت توجه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به لوایح حقوقی و قضایی، تصویب هرچه سریع‌تر این لوایح از جمله لایحه اصلاح قانون محکومیت‌های مالی و لایحه قانون وکالت را موجب کمک به دستگاه قضایی و رفع مشکلات مردم دانست.
آفتاب: رئیس دستگاه قضا از نمایندگان مجلس خواست لایحه اصلاح قانون محکومیت‌های مالی و لایحه قانون وکالت هرچه سریعتر در مجلس بررسی و تصویب شود.آیت‌الله آملی لاریجانی در ابتدای دیدار با اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با تسلیت شهادت حضرت امام جواد (ع)، ترکیب کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی را ترکیبی مناسب و اعضای این کمیسیون را چهره‌هایی آشنا با مسائل و مشکلات قوه قضاییه توصیف کرد و گفت:‌ امیدواریم با وجود این ترکیب بسیار خوب و چهره‌های آشنا و مطلع از وضعیت قوه قضاییه، شاهد تعامل مناسبی میان مجلس و قوه قضاییه با هدف حل و فصل مسائل دستگاه قضایی باشیم.رئیس قوه قضاییه با تاکید بر ضرورت توجه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به لوایح حقوقی و قضایی، تصویب هرچه سریع‌تر این لوایح از جمله لایحه اصلاح قانون محکومیت‌های مالی و لایحه قانون وکالت را موجب کمک به دستگاه قضایی و رفع مشکلات مردم دانست.آیت‌الله آملی لاریجانی تاکید کرد متاسفانه افرادی هستند که به دلیل اعسار و ناتوانی در بازپرداخت مبالغی ناچیز در حد دو یا سه میلیون تومان و یا حتی کمتر، مدت‌ها در زندان به سر می‌برندو افرادی از این قانون به عنوان اهرم فشار علیه دیگران بویژه در مساله مهریه و دیه استفاده می‌کنند.

رئیس دستگاه قضا از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست در هنگام بررسی لایحه اصلاح قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی کاملا دقت کنند تا این قانون موجب سوءاستفاده افراد و نیز موجب زندانی‌شدن افراد تنگ‌دست و معسر نشود.

آیت‌الله آملی لاریجانی افزود: نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی به ویژه اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی باید به هنگام بررسی این لایحه تمام جوانب آن را در نظر بگیرند و تعابیری را به کار گیرند که هم موجب سوءاستفاده مجرمان نشود و هم قابل برای تفاسیر مختلف نباشد.

رئیس قوه قضاییه سپس به موضوع وکالت اشاره کرد و با تاکید بر این‌که قوه قضاییه به دنبال این نیست که وکلا به ابزاری در دست دستگاه قضایی تبدیل شوند، گفت: روح کلی لایحه‌ای که از سوی قوه قضاییه برای موضوع وکالت به مجلس تقدیم شده، این است که ضمن حفظ استقلال وکلا شرایط به‌گونه‌ای شود که تعامل بیشتری برقرار باشد.

آیت‌الله آملی لاریجانی تاکید کرد: قانون مربوط به وکلا باید این خصوصیت را داشته باشد که هر فردی بدون توجه به شرایط و ویژگی‌های لازم برای اخذ وکالت، نتواند وارد این حرفه شود.

به گزارش مهر،رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: وکلا باید مستقل باشند و با استقلال خود به دستگاه قضایی کمک کنند اما نباید هم؛ این طور باشد کسانی که حدود قانونی را رعایت نمی‌کنند، در این کار وارد شوند یا از این حرفه سوءاستفاده کنند.

پس از پایان سخنان رئیس قوه قضاییه نمایندگان عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس به بیان نقطه‌نظرات و ارائه گزارش از حوزه انتخابیه خود پرداختند. در این دیدار نمایندگان این کمیسیون بر تلاش برای کاهش مشکلات قوه قضاییه و تعامل هرچه بیشتر با دستگاه قضایی تاکید و پیشنهاداتی را به منظور تعامل هرچه بیشتر مجلس و قوه قضاییه مطرح کردند که مورد استقبال رئیس قوه قضاییه قرار گرفت.

کد مطلب : ۱۷۴۹۰۹
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=1118

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0

دیدگاهها بسته است.

تماس باما