• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
11

لایحه جامع وکالت در قوه قضاییه بررسی شد

  • کد خبر : 3949
  • ۲۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۴

تهران – ایرنا – معاون حقوقی و امور مجلس وزیر دادگستری گفت: لایحه جامع وکالت در قوه قضاییه بررسی شد و بزودی به دولت ارسال می شود.  «عبدالعلی میرکوهی» عصر چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار حوزه حقوقی قضایی ایرنا افزود: لایحه جامع وکالت به قوه قضاییه فرستاده شد تا این قوه نظرات خود را […]

تهران – ایرنا – معاون حقوقی و امور مجلس وزیر دادگستری گفت: لایحه جامع وکالت در قوه قضاییه بررسی شد و بزودی به دولت ارسال می شود.

 «عبدالعلی میرکوهی» عصر چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار حوزه حقوقی قضایی ایرنا افزود: لایحه جامع وکالت به قوه قضاییه فرستاده شد تا این قوه نظرات خود را در مورد آن اعلام کند و طبق آخرین اطلاعات دریافتی، قوه قضاییه این لایحه را بررسی کرده و بزودی به دولت ارجاع می شود.وی ادامه داد: کمیسیون لوایح دولت بعد از دریافت نظرات دستگاه های مختلف، نسبت به لایحه جامع وکالت به جمع بندی نهایی رسیده و از کارشناسان مختلف از جمله قوه قضاییه نظرخواهی کرده است.

این مقام مسوول در وزارت دادگستری افزود: متن لایحه قانون جامع وکالت پیشتر از سوی قوه قضاییه تهیه و به دولت ارسال شده بود که در کمیسیون لوایح دولت قبلی تغییراتی در آن ایجاد شد.

به گزارش ایرنا، وزیر دادگستری هفته گذشته در نخستین نشست خبری خود درخصوص اختلاف بین کانون وکلا و مشاوران قوه قضاییه روی لایحه جامع وکالت گفت: اختیاراتی برای حذب وکیل در برنامه سوم به مرکز مشاوران قوه قضاییه داده شده بود که کانون وکلا می گوید مدت این برنامه سر رسیده و مرکز مشاوران قوه قضاییه حق جذب وکیل را ندارد.

به گفته حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی، برای حل این مساله لایحه جامع وکالت در حال آماده شدن است که امیدوارم تا قبل از پایان سال جاری این لایحه به دولت ارسال و پس از بیان نظر نهایی به صحن مجلس برود.

وزیر دادگستری با بیان اینکه خانواده وکالت خانواده بزرگی است که ۶۰ هزار وکیل به مردم خدمت می کنند، افزود: با تصویب این لایحه، سیستم وکالت یکپارچه می شود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=3949
  • 1431 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای لایحه جامع وکالت در قوه قضاییه بررسی شد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0

دیدگاهها بسته است.

تماس باما