• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
12

مشروح مذاکرات و مصوبات سی و دومین همایش سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران در یزد

  • کد خبر : 26223
  • ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱
مشروح مذاکرات و مصوبات سی و دومین همایش سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران در یزد

به نام خدا سی و دومین  همایش اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران به میزبانی کانون وکلای دادگستری یزد در تاریخ ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ با برگزاری مراسم افتتاحیه در یزد آغاز به کار کرد. بعد از ظهر روز چهارشنبه ۱۱/۰۲/۱۳۹۸ نشست اختصاصی همایش با دستور جلسه اعلامی شروع شد. بر اساس رای گیری صورت […]

به نام خدا

سی و دومین  همایش اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران به میزبانی کانون وکلای دادگستری یزد در تاریخ ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ با برگزاری مراسم افتتاحیه در یزد آغاز به کار کرد.

بعد از ظهر روز چهارشنبه ۱۱/۰۲/۱۳۹۸ نشست اختصاصی همایش با دستور جلسه اعلامی شروع شد.

بر اساس رای گیری صورت گرفته آقای دکتر جعفری رئیس کانون وکلای دادگستری یزد با نظر اکثریت اعضای هیأت عمومی به سمت رئیس جلسه انتخاب شد. آقایان اکبریان و روحانی به عنوان ناظر و آقایان سهراب پور و رهنما به عنوان منشی جلسه انتخاب شدند.

بند اول دستور جلسه : استماع گزارش بازرسان و تصویب ترازنامه مالی سال ۱۳۹۷

بعد از ارائه ترازنامه و قرائت گزارش بازرس اسکودا رای گیری صورت گرفت و ترازنامه تصویب شد.

بند دوم دستور جلسه: استماع گزارش اقدامات به عمل آمده برای لغو آیین نامه اجرای ماده ۱۸۷ قانون برنامه سوم و اتخاذ راهکارهای لازم

در ابتدا رئیس اتحادیه توضیحات لازم راجع به اقدامات صورت و راهکار های موجود را بیان کرد و پس از رأی گیری مقرر شد پیشنهادات کانونهای وکلا به منظور رفع نقائص و ارتقاء کیفیت نظام قضایی و نیز مسائل مبتلابه نهاد وکالت طی نامه ای به ریاست محترم قوه قضاییه منعکس شود.  

بند سوم دستور جلسه: استماع گزارش اقدامات به عمل آمده برای حذف یا اصلاح تبصره ماده ۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری و اتخاذ راهکارهای لازم

پس از بحث و بررسی مقرر شد مطابق مصوب بند دو دستور جلسه اقدام شود.

بند چهارم دستور جلسه: اصلاح شرح وظایف کارآموزی

کلیات اصلاح شرح وظایف کارآموزی با رأی هیأت عمومی تصویب شد.

پیشنهاد حذف اصلاحیه ماده ۳ شرح وظایف کارآموزی رأی نیاورد و  این ماده به همین شکل تصویب شد.

حذف ماده ۲۵ شرح وظایف کارآموزی به رأی گذاشته شد و با رأی هیأت عمومی تصویب نشد.

بند پنجم دستور جلسه: بررسی راهکارهای ارتقاء کیفیت آزمون

بررسی پیشنهادات کانون های وکلای دادگستری مرکز و یزد در مورد آزمون کارآموزی وکالت در دستور قرار گرفت و بعد از بحث مقرر شد کارگروهی به انتخاب اتحادیه راجع به پیشنهادات بررسی لازم را به عمل آورده و سپس در شورای اجرایی تصمیم گیری شود.

بند ششم دستور جلسه: اصلاح سقف مجاز برای وکالت کارآموزان

سقف مجاز قبول وکالت برای کارآموزان در پرونده های مالی سه میلیارد ریال تعیین گردید.  

بند هفتم دستور جلسه: ایجاد رویه یکسان در چاپ اوراق متحد الشکل (شامل: وکالتنامه و قرارداد، پروانه وکالت، کارت شناسایی وکلا و پروانه کارآموزی) و متحد الشکل شدن تابلو دفاتر وکلا

هیأت عمومی متحد الشکل شدن اوراق و اسناد مرتبط شامل وکالتنامه و قرار داد، کارت شناسایی وکلا، پروانه وکالت و پروانه کارآموزی وکالت و نیز متحد الشکل شدن تابلو دفاتر وکلا را تصویب نمود. مقرر شد کیفیت و شرایط اجراء، توسط کارگروهی به انتخاب اتحادیه بررسی و طی آیین نامه ای به تصویب شورای اجرایی برسد.

سایر تصمیمات:

به پیشنهاد کانون وکلای دادگستری استان یزد و به منظور ترویج اخلاق حرفه ای و با توجه به نقش بی بدیل استاد بهمن کشاورز در ترویج اخلاق حرفه ای و ارائه الگوی رفتاری مناسب توسط آن زنده یاد، با بنیانگذاری جایزه سالانه اخلاق حرفه ای وکالت و نام گذاری آن به نام استاد بهمن کشاورز موافقت شد. مقرر شد کیفیت و شرایط و ضوابط اعطای جایزه و تعیین دبیرخانه آن به تصویب شورای اجرایی برسد.

بیانیه پایانی سی و دومین همایش اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران:

بیانیه پایانی سی و دومین اجلاس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران که در روزهای ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ در شهر یزد و به میزبانی کانون وکلای دادگستری یزد برگزار شد، به شرح زیر به تصویب مجمع عمومی رسید:

۱- درگذشت استادان فقید، وکلای برجسته، زنده یاد استاد بهمن کشاورز و اسماعیل مصباح را به خانواده محترم ایشان و جامعه حقوقی به ویژه وکلای دادگستری تسلیت گفته روش و منش ایشان در رعایت اخلاق حرفه ای را ارج می نهیم.

۲- تقارن برگزاری همایش با روز جهانی کارگر و روز معلم را مغتنم شمرده و از جایگاه ارزشمند این دو قشر شریف تجلیل می نماییم.

۳- توجه به مشکلات و حقوق احاد جامعه و در کنار مردم و با مردم بودن باور و اعتقاد کانونهای وکلای دادگستری ایران است. حضور به موقع کانون های وکلا در جهت حمایت از خسارت دیدگان سیل برخاسته از این باور است، ضمن ابراز همدردی مجدد با مردم سیل‌زده، بر پیوند دائمی و عمیق خود با مردم ایران تاکید می نماییم.

۴- انتصاب ریاست جدید محترم قوه قضاییه با توجه به تجارب ارزشمند ایشان در این حوزه را به فال نیک گرفته و توان و تجربه و بنیه علمی کانون های وکلای دادگستری را بستر مستعد و مناسبی برای مشارکت کانون ها در تدوین و تهیه لوایح متناسب با توسعه قضایی و دادرسی عادلانه دانسته و در این خصوص آمادگی و همکاری کانون های وکلای دادگستری را اعلام می نماییم.

۵- بار دیگر بر ضرورت بازنگری در تبصره ماده ۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری که موجب محرومیت مردم از حق انتخاب آزاد وکیل و محدودیت در برخورداری از تحقق دادرسی عادلانه را در بردارد تاکید نموده و انتظار دارد قوای محترم مقننه و قضاییه از مجاری قانونی جهت حذف این تبصره اقدام نمایند.

۶- تامین امنیت و مصونیت وکیل دادگستری در موضع دفاع اقتضاء می نماید تا تمهیدات جدی در جهت تحقق آن توسط مسئولین به‌ویژه متصدیان محترم امر قضا اتخاذ و به‌موقع اجرا گذاشته شود.

۷- آیین نامه ماده ۱۸۷ قانون برنامه سوم توسعه که سالهاست اعتبار آن پایان یافته و همچنین اصلاحیه اخیر آن مغایر با اصول قانون اساسی و منافی با اختیارات قانونی کانون های وکلای دادگستری در تولیت و تصدی امر جذب آموزش و تربیت حرفه ای وکیل دادگستری است از این رو درخواست توقف فوری اجرای آیین نامه مذکور را داریم.

۸- اتحادیه ضمن قدردانی از کانون محترم یزد در برگزاری شایسته همایش، کانون وکلای دادگستری فارس و کهگیلویه و بویر احمد را به عنوان میزبان همایش سی و سوم اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری کشور که در آبان ماه ۱۳۹۸ در شیراز برگزار خواهد شد معرفی و اعلام می نماید.

سی و دومین همایش اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران به میزبانی کانون یزد راس ساعت ۲۰:۰۰ مورخه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ به پایان رسید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=26223
  • 1028 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای مشروح مذاکرات و مصوبات سی و دومین همایش سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران در یزد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0

دیدگاهها بسته است.

تماس باما