• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
11

مصوبات کمیسیون‌های فرهنگی، اصل ۹۰ و قضایی قانونی شد

  • کد خبر : 25541
  • ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸

مقرر شد زین پس هر کمیسیون با هر تعداد نماینده در مجلس تشکیل شود در صورت رای نصف به علاوه یک اعضاء، مصوبات‌شان قانونی بوده و این مصوبات همانند مصوبات سایر کمیسیون ها در دستور کار رسیدگی صحن علنی مجلس قرار می‌گیرد. سخنگوی کمیسیون تدوین آیین‌نامه مجلس: مصوبات کمیسیون‌های فرهنگی، اصل ۹۰ و قضایی قانونی […]

مقرر شد زین پس هر کمیسیون با هر تعداد نماینده در مجلس تشکیل شود در صورت رای نصف به علاوه یک اعضاء، مصوبات‌شان قانونی بوده و این مصوبات همانند مصوبات سایر کمیسیون ها در دستور کار رسیدگی صحن علنی مجلس قرار می‌گیرد.

سخنگوی کمیسیون تدوین آیین‌نامه مجلس:
مصوبات کمیسیون‌های فرهنگی، اصل ۹۰ و قضایی قانونی شد

سخنگوی کمیسیون تدوین آیین‌نامه مجلس گفت: با اصلاح کمیسیون تدوین آیین‌نامه، مصوبات کمیسیون‌های فرهنگی، اصل ۹۰ و قضایی که اعضایشان کمتر از نصاب لازم برای شکل‌گیری (۲۳ عضو) است، در حکم مصوبات قانونی است.

شهباز حسن‌پور در گفت‌وگو با ایسنا گفت: با در دستور قرار گرفتن مصوبه کمیسیون حقوقی و قضایی در خصوص توافق‌نامه ایران با یکی از کشورهای خارجی تعداد زیادی از نمایندگان در صحن علنی با این منطق که تعداد اعضای کمیسیون مذکور کمتر از نصاب ۲۳ عضو است، مصوبات آن را غیر قانونی می‌خواندند اما در مقابل دسته دیگری از نمایندگان معتقد بودند با وجودی که تعداد اعضای کمیسیون کمتر از نصاب لازم است اما کمیسیون نمی‌تواند بیکار بنشیند.

نماینده مردم سیرجان در مجلس ادامه داد: پیرو این اتفاق در صحن علنی، کمیسیون تدوین آیین‌نامه با اصلاح آیین‌نامه مشکل را حل کرد. بدین‌ترتیب مقرر شد زین پس هر کمیسیون با هر تعداد نماینده در مجلس تشکیل شود در صورت رای نصف به علاوه یک اعضاء، مصوبات‌شان قانونی بوده و این مصوبات همانند مصوبات سایر کمیسیون ها در دستور کار رسیدگی صحن علنی مجلس قرار می‌گیرد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=25541
  • 1370 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای مصوبات کمیسیون‌های فرهنگی، اصل ۹۰ و قضایی قانونی شد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0

دیدگاهها بسته است.

تماس باما