• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
15

همایش ملی خلیج فارس ۱۲ اردیبهشت برگزار می‌شود

  • کد خبر : 1948
  • ۲۴ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۲

رئیس کانون وکلای دادگستری فارس و کهکیلویه و بویراحمد: همایش ملی خلیج فارس ۱۲ اردیبهشت برگزار می‌شود رئیس کانون وکلای دادگستری فارس و کهکیلویه و بویراحمد از برگزاری همایش ملی خلیج فارس در دوازدهم اردیبهشت ماه امسال خبر داد. به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، بهنام اکبری بعد از ظهر امروز در نشست خبری با […]

رئیس کانون وکلای دادگستری فارس و کهکیلویه و بویراحمد:
همایش ملی خلیج فارس ۱۲ اردیبهشت برگزار می‌شود

رئیس کانون وکلای دادگستری فارس و کهکیلویه و بویراحمد از برگزاری همایش ملی خلیج فارس در دوازدهم اردیبهشت ماه امسال خبر داد.

خبرگزاری فارس: همایش ملی خلیج فارس 12 اردیبهشت برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، بهنام اکبری بعد از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان اظهار داشت: این همایش با حضور اعضای هیئت مدیره کانون‌های وکلای دادگستری، مورخان، حقوقدانان و صاحبنظران برای بررسی حقوقی و تاریخی مالکیت ایران بر جزایر سه‌گانه برگزار می‌شود.

این مسئول افزود: ایران از هزاران سال پیش بر جزایر ارزشمند و استراتژیک ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک در تنگه هرمز و دهانه خلیج فارس حاکمیت و مالکیت داشته است.

اکبری ادامه داد: با وجود تلاش‌های گسترده جمهوری اسلامی ایران برای استقرار آشتی و پایداری در منطقه و تنش‌زدایی، حاکمان امارات متحده عربی همچنان به تکرار ادعاهای نادرست خود درباره جزایر تنب و ابوموسی می‌پردازند.

وی اضافه کرد: منافع ملی ایجاب می‌کند که تمام اقشار در مورد این موضوع حساس باشند و با توجه به جایگاه تخصصی جامعه وکلا در امر دفاع، دفاع از حقوق قانونی ایران در این زمینه لازم به نظر می‌رسید.

رئیس کانون وکلای دادگستری فارس و کهکیلویه و بویراحمد اضافه کرد: درک واقعیت‌ها و بررسی جوانب تاریخی و حقوقی مسئله در چارچوب قواعد و اصول حقوق بین‌الملل می‌تواند ابزاری مناسب برای دفاع از امنیت و حاکمیت و منافع ملی مردم ایران باشد.

به گفته وی، با افزایش این ادعاهای واهی و هم‌نوایی کشورهای حاشیه خلیج فارس و غرب در این مورد در صورت بی‌تفاوتی ایران خطوط قرمز هویتی ملت ایران مورد تجاوز واقع می‌شود که انفعال فرهیختگان کشور در این موضوع گناهی نابخشودنی است.

اکبری گفت: همایش ملی با محورهای حقوقی و تاریخی و تبیین جهات مختلف مالکیت ایران بر جزایر سه‌گانه به همت کانون وکلای دادگستری فارس با همکاری اتحادیه کانون‌های وکلای دادگستری ایران برگزار می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: بدیهی است با توجه به حساسیت افکار عمومی به مسائل، مشاهده و استماع نظرات پخته حقوقی و قضایی بین‌المللی، از ناحیه کانون و جامعه وکالت، تاثیرات منطقی خود را در اذهان مردم به جا می‌گذارد.

موضع‌گیری یک نهاد حقوقی غیردولتی ارزش دارد

دبیر همایش ملی خلیج فارس نیز در این نشست بیان داشت: کانون وکلای دادگستری به موجب قانون هیچ وابستگی به دولت ندارد و از همین منظر سخنان این مجموعه در نهادهای بین‌المللی واجد اهمیت است.

شهرام مختاری افزود: بزرگانی مانند دکتر «ناصر کاتوزیان»، دکتر «داوود هرمیداس باوند»، دکتر «محمدرضا ضیایی» و دکتر «پیروز مجتهدزاده» در این همایش حضور می‌یابند و دکتر «مجید تفرشی» تاریخ‌نگار و سندپژوه ایرانی مقیم بریتانیا جدیدترین اسناد آزاد شده آرشیو ملی بریتانیا در مورد مالکیت تاریخی ایران بر جزایر را به نمایش می‌گذارد.

نائب رئیس کانون وکلای دادگستری منطقه فارس متذکر شد: در حاشیه این همایش نمایشگاهی از اسناد در مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس برگزار شده و فیلم مستند «سلمان» در مورد جزایر سه‌گانه به نمایش در می‌آید.

به گفته مختاری، مقالاتی که حقوقدانان برای این همایش ارسال می‌کنند به عنوان مرجع در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا مورد استناد قرار می‌گیرد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=1948
  • 1096 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای همایش ملی خلیج فارس ۱۲ اردیبهشت برگزار می‌شود بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0

دیدگاهها بسته است.

تماس باما