• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
13

چند روز این مثنوی تأخیر شد …

  • کد خبر : 25593
  • ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۶

دکتر هماداودی نایب رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران ???? بازهم صداو سیما در انجام رسالت خود مبنی بر آگاهی رسانی به عموم مردم ، « وکیل هراسی » را ترویج کرده و دریکی از پربیننده ترین و گرانبهاترین ساعات پخش برنامه ، صحبت از « تخلفات » وکلا می کند و اذهان […]

دکتر هماداودی
نایب رئیس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران

???? بازهم صداو سیما در انجام رسالت خود مبنی بر آگاهی رسانی به عموم مردم ، « وکیل هراسی » را ترویج کرده و دریکی از پربیننده ترین و گرانبهاترین ساعات پخش برنامه ، صحبت از « تخلفات » وکلا می کند و اذهان عمومی را نسبت به حق الوکاله وکیل مشوب و مشوّش می نماید . چند روزی بود که اتهامی علیه وکلا مطرح نشده بود و نباید این جریان دچار گسست می شد. اما چند نکته را در این رابطه باید در نظر داشت :

???? اولین مطلب خطاب به رئیس جمهور محترم است که خود وکیل دادگستری هستند . آقای رئیس جمهور چرا رسانه ای که متعلق به همه مردم و از جمله وکلاست ، باید این گونه نسبت به تخریب وجهه یک « شغل مشروع و قانونی » اقدام کند . مگر وکلا مالیات نمی دهند ؟ مگر وکالت یکی از مشاغل شناخته شده در این کشور نیست ؟
شما چند روز دیگر قرار است منشور حقوق شهروندی را رونمایی کنید . استدعا می شود برای حفظ « امنیت شغلی » صاحبان این شغل که جزء حقوق شهروندی آنان است ، اقدامی صورت دهید .

???? رعایت حقوق شهروندی و حق دفاع ایجاب می نماید که به کانون های وکلا اجازه داده شود به نمایندگی از سوی هزاران وکیل دادگستری ، در برنامه ای با همین زمان و پخش آن در چنین ساعاتی ، از حرمت شغلی خود دفاع نمایند . نه اینکه قدرتمندترین رسانه کاملا یک جانبه چنین گزارشاتی را منتشر نموده و بدون جواب بماند.

???? وکالت ، شغلی شناخته شده در قانون است و کاملا” مشروع و قانونی است و از جمله مشاغل لوکس و غیر ضروری نیست و نه تنها صاحبان پروانه وکالت ، از امتیازات قانونی آن بهره مند هستند بلکه وجود آن برای حفظ و اجرای عدالت اجتماعی، توسعه ملّی و گسترش مدنیت لازم است .

???? نحوه مونتاژ و چینش گفتگو ها در این گزارش به گونه ای است که گویا « لا اله » گفته شد ولی « الّا الله » گفته نشده است . چرا تنها قسمتی از مصاحبه با ریاست محترم اتحادیه بدون مقدمه و موخره کلام ، گزینش شده و مورد استفاده قرار می گیرد تا حدی که منظور گوینده استحاله شده است .

???? کدام تعرفه ملاک عمل است که در این گزارش مردم را ترغیب می کنند که وکیل باید طبق تعرفه دستمزد بگیرد ؟ تعرفه اهانت آمیزی که برای مطالعه یک پرونده تنها ۱۵ هزار تومان دستمزد تعیین کرده است که ممکن است سه روز برای آن وقت صرف شود ؟

???? چرا بیان نشد که خود « قانون» اجازه تنظیم و عقد قرارداد و توافق بالاتر از تعرفه را داده است و تعرفه فقط درجایی ملاک است که قرارداد در بین نباشد ؟

???? اشاره به انجام وکالت های تسخیری از سوی وکلا در این گزارش ، آیا به منظوری غیر از این بود که بخواهند این گزارش را بیطرفانه ، منصفانه و دلسوزانه جلوه دهند تا بُرد تخریبی آن علیه وکلا بیشتر شود ؟

???? چرا هیچ گزارشی علیه موسسات حقوقی غیر مجاز و خلاف قانون تهیه و پخش نمی شود و هیچ کسی علیه آنان سخنی نمی گوید ؟ آیا تخریب یک شغل شناخته شده و قانونی و لازم از یک سو و سکوت و حمایت از این گونه موسسات از سوی دیگر ، به معنی نقض حقوق شهروندی صاحبان این شغل نیست .

حسبنالله و نعم الوکیل

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=25593
  • 1571 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای چند روز این مثنوی تأخیر شد … بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0

دیدگاهها بسته است.

تماس باما