• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
10

یک عضو حقوقدان شورای نگهبان تاکید کرد که وکلا مانند قضات باید برای خود حریم ایجاد کنند.

  • کد خبر : 4726
  • ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۳

    به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نجات‌الله ابراهیمیان طی سخنانی در همایش نقد و بررسی پیش‌نویس لایحه جامع وکالت با طرح این سوال که آیا هر نوع مداخله تشکیلات دولتی و قضایی به معنای عدم استقلال است، یا خیر؟ گفت: برای کشوری مانند سوئیس که این نوع مداخله در آنجا وجود […]

 

 

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نجات‌الله ابراهیمیان طی سخنانی در همایش نقد و بررسی پیش‌نویس لایحه جامع وکالت با طرح این سوال که آیا هر نوع مداخله تشکیلات دولتی و قضایی به معنای عدم استقلال است، یا خیر؟ گفت: برای کشوری مانند سوئیس که این نوع مداخله در آنجا وجود دارد و کسی آنها را به مستقل نبودن متهم نکرده، اینطور نبوده است. به عقیده من منافاتی بین استقلال وکلا و اینکه دستگاه قضایی در اموری مانند صدور گواهی دخالت کند، وجود ندارد، اما آیا در ایران چنین مدلی مناسب است؟ پاسخ منفی است.

 

وی با اشاره به پیش‌نویس لایحه وکالت گفت: ما در این لایحه مدلی را انتخاب کردیم که برگشت مدل‌های دیگر مانند مدل سوئیسی است و این یک نوع عقب‌گرد محسوب می‌شود.

این عضو شورای نگهبان با طرح این سوال که چرا باید راه‌های پرهزینه برای حل مشکلات انتخاب شود، گفت: می‌توان راه‌حل‌هایی پیدا کرد تا برخی نظرات دستگاه قضایی که بیجا هم نیستند تامین شوند. اگر وضعیت دستگاه قضایی و نهاد وکالت را بررسی کنید، شاید تصدیق کنید که وضعیت ما در ناحیه دستگاه قضایی، دادگاه‌ها و وکالت نه تنها آرمانی نیست بلکه رضایتبخش هم نیست.

ابراهیمیان اظهار کرد: ما اگر با همدلی راه‌حلی را با یک زبان مشترک پیدا کنیم، هزینه‌های بی‌جا به کشور تحمیل نمی‌شود و با اصلاحات جزیی در مقررات موجود به این هدف می‌رسیم.

این مدرس دانشگاه گفت: اگر بپرسند که آیا دستگاه قضایی با چند میلیون پرونده توانسته در مردم ایجاد آرامش و عدالت کند و همین سوال را درباره وکلا بپرسند، داوری مردم در این باره چیست؟ بخشی از استقلال در اثر حریمی ایجاد می‌شود که حرفه قضاوت و وکالت برای خود ایجاد می‌کند. قضات این حریم را ایجاد کرده‌اند و این حریم درباره وکلا هم باید ایجاد شود.

وی خطاب به وکلا تصریح کرد: به عقیده من عدم توفیق وکلا در زمینه ایجاد این حریم ناشی از عملکرد خود آنهاست. به طور مثال من تقصیر را در رابطه با «موضوع مشاوران» را گردن شما می‌اندازم. شما از ابزار عرضه و تقاضا استفاده نکردید.

این عضو شورای نگهبان در پایان گفت: ما نیاز داریم در سایه اصول قانون اساسی، آرمان‌های دینی و ملی‌مان یک زبان مشترک پیدا کنیم و با همین زبان نگاه‌های قبیله‌ای را تغییر دهیم و به سراغ حل مشکلات برویم.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
لینک کوتاه : https://scoda.org/?p=4726
  • 1389 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای یک عضو حقوقدان شورای نگهبان تاکید کرد که وکلا مانند قضات باید برای خود حریم ایجاد کنند. بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0

دیدگاهها بسته است.

تماس باما